Billedgalleri til:
Lydløse kålblade på Instagram
<
/
>
Hvordan oplever vi materialer? Det berøringsfølsomme oasis danner skulpturer med japansk plastik legemad i Amalie Smiths udstilling Touching the Interface, Åby Bibliotek, 2016
Foto: Amalie Smith
Amalie Smith undersøger i essayfilmen Eyes Touching, Fingers Seeing forholdet mellem syn og berøring sat i relation til moderne touch teknologi.
Foto: David Stjernholm
Med touch teknologi kan vi interagere med en verden bag skærmene. Fra Amalie Smiths udstilling Touching the Interface på Åby Bibliotek i 2016
Foto: Amalie Smith
Alien eller plante? Med titlen Stok vokser der i januar kålblade frem på Kunsthal Aarhus' Instagram.
Foto: Amalie Smith
Amalie Smith med sin bog Marble: En hvid marmoblok blandt farver.
Foto: David Stjernholm / PR-foto forlaget Gladiator
Antikken var slet ikke marmorhvid, den var fuld af farver. Amalie Smith udstillede studier om Antikken på Billedkunstskolernes Rundgang i 2013, der er bliver inspiration til bogen Marble.
Foto: Amalie Smith
Antikken set gennem infrarødt filter.
I gruppeudstillingen Korrespondance på Galleri Image i 2015 udstillede Amalie Smith en fotoserie fra Athen.
Foto: Amalie Smith
Levende, døde eller forstenet i evigheden? En svampedykker finder i år 1900 et romersk skibsvrag fyldt med skulpturer. I udstillingen Three Dimensional Shadows, 2016, undersøgte Amalie Smith figurernes skygger.
Foto: Amalie Smith
Find vores trykte magasin Kulturspind i byen i Aarhus og København