Biologisk og Syntetisk kunst med levende insekter</br>Louise Haugaard siger om sin kunst: “Mit arbejde bevæger sig i faserne mellem ustabile materialiteter og kategorier: Hvor længe bliver en ting ved med at være den samme? Og hvorfor bliver vi urolige, når grænserne falder?Rethinking MATTER på Godsbanen
Foto: Mariana Gil" title ="" />
Billedgalleri til:
Biologisk og Syntetisk kunst med levende insekter
<
/
>
Rethinking MATTER udstillingen Biotic Synthetic på Godsbanen er en undersøgelse af, hvad der sker med biologisk materiale, når man bruger det i en udstilling.
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Nærbillede fra MOTORS værk Lending a hand med fluer afstøbning af menneske-hånd i husblas, hundefoder, sukker og skovbund.
MOTOR består af kunstnerne består af Laurits Nymand Svendsen, Malte Klangenberg og Margrét Agnes Iversen.
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Louise Haugaard lavede en performance i udstillingen den 19. maj.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Louise Haugaard finder forladte, dysfunktionelle, lovende ting. Hun bygger nye strukturer, som de kan vokse i: Interimistiske virkeligheder, modtagelige felter og fatale stævnemøder.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Louise Haugaard siger om sin kunst: “Mit arbejde bevæger sig i faserne mellem ustabile materialiteter og kategorier: Hvor længe bliver en ting ved med at være den samme? Og hvorfor bliver vi urolige, når grænserne falder?"
Rethinking MATTER på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Louise Hangaard Jørgensens
Tonight’s menu har musik af Jens Peter Møller.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Motor
Construction
Terrarie med myrer, plastikgrannate, skovbund, plastik print
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Julie Stawad er optaget af genstande og materialers iboende historier og forsøger på minimal og muligvis forsimplet vis at forskyde disse.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen er kurateret af Sasha Rose Richter, Nana Bendix Hansen, Pamela Grombacher
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Julie Stavad undersøger, hvordan brugsobjekter og materialer fra vores hverdagskultur kan isoleres, opskaleres, undersøges og udstilles. Her udsnit af værket Sæbe.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Julie Stavad er uddannet fra Det Jyske Kunstakademi i 2015.

Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Carolien Adriaansche arbejder med plastikaffald, som hun samler og sorterer efter størrelse og farver.

Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Med det indsamlede plastik, laver Carolien Adriaansche ekstraordinære væsner, en ny biodiversitet. Her står hun foran sit værk Collection Aarhus C

Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
MOTOR debuterede i vinteren 2017 med udstillingen ”Nature go Home” i Co-Prosperity Sphere i Chicago

Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Laurits Nymand Svendsen er her ved at hjælpe myrer, kakerlakker og andre smådyr med at komme på plads i MOTORs bidrag til udstillingen.

Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
MOTOR består ikke af en fast konstellation, men regner med at vokse i fremtiden. Lige nu er de: Laurits Nymand Svendsen, Malte Klangenberg og Margrét Agnes Iversen.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
En dødningehovedkakerlak i MOTORs værk Night shortly.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Villiam Miklos Andersen arbejder med større installationer af skulpturelle elementer med fokus på arkitektoniske sammenhænge.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Villiam Miklos Andersen: Komposition af gipskube, mugmalen, 3 betonrelieffer, fotografi + et ukogt bundt spaghetti
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Villiam Miklos Andersen: Komposition af gipskube, mugmalen, 3 betonrelieffer, fotografi + et ukogt bundt spaghetti
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Motor
Lending a hand
Terrarie med fluer, afstøbning af menneske-hånd i husblas, hundefoder og sukker, stovbund, plastikprint
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind
Regitze Engelsborg Karlsen
har lavet en skulptur med jord og grus fra Aarhus havn.
Rethinking MATTER - Biotic Synthetic på Godsbanen
Foto: Mariana Gil
Copyright Kulturmagasinet Fine Spind