Billedgalleri til:
Uhæmmet grådighed i Holstebro
Alexander Tovborgs altar of humanity (the symbol has resurrected) - worship mammon inkorporerer runer og hieroglyffer i sit symbolsprog. Men disse mytiske tegn er nu helliget mammon.
Foto: Per Andersen
The Rape of Europha spiller på den italienske renæssancekunstner Titians maleri Ratto di Europa. Gennem de sidste år har flere meningsdannere talt om en metaforisk islamisk voldtægt af Europa. Tovborg problematiserer den retorik i sin ikonrække.
Foto: Alexander Tovborg og Galleri Nicolai Wallner
Skaberen I på sin trone midt i Holstebro Kunstmuseums Færchfløj.
Foto: Per Andersen
Skaberen IV er henvist til en mere perifer placering.
Foto: Andreas Vinther Jensen
Uglen er et væsen med både næb og mund i Steiner Haga Kristensens motivkreds, der her indledes med Totaler Angst der Abstraktion #03 (Der Schließmuskel funktioniert nicht mehr #64).
Foto: Per Andersen
Uglerne får deres hævn over abstraktionen i Owl Framed Angst Total (Der Schließmuskel funktioniert nicht mehr #65).
Foto: Per Andersen
Steiner Haga Kristensens Gleaners er en parafrase af Jean-François Millets Des glaneuses fra 1857.
Foto: PR-foto / Holstebro Kunstmuseum
Uglerne multiplicerer sig i Steinar Haga Kristensens værker. De er symbolet på angsten for det abstrakte.
Foto: PR-foto / Holstebro Kunstmuseum